My też kodujemy!!!!

W czasach nowoczesnych technologii uczniowie
Szkoły  Podstawowej  bawią  się i uczą korzystając
z kodowania  na lekcjach historii.  Ta metoda  pracy może  być ciekawą   w codziennych zajęciach.
W zajęciach dotyczących  początków państwa polskiego uczniowie utrwalali symbole narodowe i skojarzenia związane z Polską poprzez proste aktywności
z kodowaniem. Wykorzystaliśmy karty  pracy,
które w atrakcyjny  sposób przybliżały  uczniom tematykę  lekcji.  Zadanie  polegało  na odczytaniu kodu z planszy literowej.

Wyznacznikiem kodu  były kolorowe kółka oraz strzałki, które wskazywały kierunek  do odczytania właściwej  litery.  Karty miały    3    poziomy   trudności i  można je   dostosować    do     umiejętności uczniów. Uczniowie kodując, rozwijają logiczne myślenie, orientację przestrzenną i  utrwalą  pożądaną wiedzę na temat Polski. Taka metoda może zmotywować do innych  twórczych  pomysłów.

Wioletta Kaźmierczak

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.