W czasach nowoczesnych technologii uczniowie
Szkoły Podstawowej bawią się i uczą korzystając
z kodowania na lekcjach historii. Ta metoda pracy może być ciekawą w codziennych zajęciach.
W zajęciach dotyczących początków państwa polskiego uczniowie utrwalali symbole narodowe i skojarzenia związane z Polską poprzez proste aktywności
z kodowaniem. Wykorzystaliśmy karty pracy,
które w atrakcyjny sposób przybliżały uczniom tematykę lekcji. Zadanie polegało na odczytaniu kodu z planszy literowej.
Wyznacznikiem kodu były kolorowe kółka oraz strzałki, które wskazywały kierunek do odczytania właściwej litery. Karty miały 3 poziomy trudności i można je dostosować do umiejętności uczniów. Uczniowie kodując, rozwijają logiczne myślenie, orientację przestrzenną i utrwalą pożądaną wiedzę na temat Polski. Taka metoda może zmotywować do innych twórczych pomysłów.
Wioletta Kaźmierczak