Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Alfabet Logopedyczny”

W styczniu i w lutym dzieci z oddziałów przedszkolnych oraz uczniowie SOSW wykonywali kolejne zadania projektowe Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Alfabet Logopedyczny” Tym razem były to zadania związane z porą roku- zimą.

W styczniu dzieci przeniosły się do zimowej krainy, w której poznały stworka o imieniu Yeti. Yeti zaprosił je do wspólnej zabawy. Zabawa polegała na zrobieniu burzy śnieżnej przy pomocy słomki. Wykonanie tego zadania przyniosło dzieciom wiele radości, a ponadto było świetną okazją do wzmocnienia mięśnia okrężnego ust, skupienia się na oddechu oraz wydłużania fazy wydechowej.

W lutym dzieci wykonały kolejne zadanie pt. „G jak Gimnastyka buzi i języka”- z pingwinami. Do zadania wykorzystano grę planszową z ćwiczeniami artykulacyjnymi. Dzieci zostały zachęcone do aktywności w zabawie i usprawniania pracy narządów mowy. Ćwiczenia artykulacyjne wykorzystane w grze zostały dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka.

Opracowała:

Natalia Cichomska

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.